Vad händer?

Jo, jag har haft en del problem med datorn, som jag styr riggarna med. Konstiga fel som leder till blåskärmar och omstarter. Inte helt lätt att hantera, med andra ord. Så jag har inte heller riktigt vågat vara 100% aktiv på tester. Man vill ju inte köra en test för att sedan tappa loggen på slutet. Felet verkar vara kopplat till virtuella serieportar. I Windows 7 hade jag inga problem, men i Win 8.1 så finns problemen helt klart. Varför behöver jag virtuella portar då? Jo, jag vill köra både panadapter och testprogramvaran parallellt till K3:an. För jag vill faktiskt se signalerna, inte bara lita på kluster. Lite old-school att vilja detektera signalerna själv kanske.

Det som jag överväger är att bygga en ny burk med Windows 7. Sen får den gå så länge som möjligt. Men det är ett annat inlägg.

Just ja, TS-2000 krånglar lite också. Den bör lämnas in på service, innan jag törs sända med den. Bara 25W ut som mest. Misstänkt likt en sluttrissa som har gått.

Och till sist, K3:ans pre-amp för 6/10m har pajat, igen. Så det är lite negativt på funktionsfronten.

Men tappa inte modet, jag kommer nog igång igen.

73 de Kai

0 Responses to “Vad händer?”



  1. Kommentera

Kommentera

