Vad lärde jag mig av Sven?

Så har stormen Sven hållit på och härjat i landet. Som vanligt, så blir man lite orolig för antenner och annat.

Tillräckligt uppskrämd, så fattade jag beslutet att sänka masten. Huvudorsaken var inte bara att det skulle bli kraftiga vindar, utan även att det fanns risk för isbildning på metallstrukturer. Det låter kanske trivialt, men isbildning kan hindra en teleskopisk mast från att sänkas ner. Och då kan man få problem på riktigt, om prylarna fastnar uppe och vindarna blir värre än man trodde. Så jag måste säga att jag är otroligt nöjd med vinschen, som medger enkel sänkning och höjning. Annars finns det alltid en risk att man blir lat och bekväm och låter bli att veva. Så nästa gång som det kommer en stormvarning, bättre att skydda sig en gång för mycket än en gång för lite.

0 Responses to “Vad lärde jag mig av Sven?”



  1. Kommentera

Kommentera

