6m Yagi klar.

Så var G0KSC OWA Yagin klar. Bygget gick ganska fort, eftersom jag hade allt klart. Nu ska jag bara få ihop en koaxialkabel och löda matningskabel, så är det klart på riktigt. Nåväl, nu ska jag titta på kablarna.

2013-09-29 13.56.33

3 Responses to “6m Yagi klar.”


  1. 1 Hannu oktober 13, 2013 kl. 09:39

    Har du ritning? Jag skulle vilja bygga en sådan…

  2. 2 Hannu oktober 13, 2013 kl. 09:40

    Oh, jag klickade på linken… 🙂

    • 3 sm0rcl oktober 13, 2013 kl. 14:32

      Japp. Fungerar bra. Själv använder jag alu fyrkantprofil 60x30mm. Isolatorerna köper jag på Swedol. De används egentligen till att fästa hydraulikrör, men funkar lika bra för antenner.


Kommentera

