Pre-ampen har installerats.

Så har man kopplat in ett stycke Elecraft PR6-10. Kan konstatera att den täcker 12-6m utan problem. 15m är ett gränsfall, som jag inte tänkte använda mig av. Hur som helst, ett snyggt bygge som fungerar, verkar det som. Nu är det verkligen dags att fixa till en 6m antenn igen. Suger på att bygga en 9,8m lång LFA eller OWL😀

5 Responses to “Pre-ampen har installerats.”


  1. 1 Sverre Holm september 22, 2013 kl. 15:40

    Hei
    Har du merket at preamp-en har noen positiv effekt på 10 meter? Hører du flere stasjoner med den?

    Sverre / LA3ZA

    • 2 sm0rcl september 22, 2013 kl. 15:47

      Jag hör bättre på 10n och 12m med pre-ampen. 6m har inte haft aktivitet, så där har jag inte kontrollerat. Min rekommendation är att det är helt klart värt att köpa.

      Har inte haft tillfälle att prova storsignalegenskaperna, men det är ju ett lyxproblem.

      Jag bedömer på spektrumanalysatorn att förbättringen ligger på cirka 10-12dB, vilket är skillnaden för min del att ta stationer nere i bruset.

      Observera också att instruktionen är lite otydlig. Man ska ha både preamp och RX ANT inkopplad på K3:an, för att det ska fungera.

  2. 3 Sverre Holm september 22, 2013 kl. 17:14

    Kanskje det er hva jeg trenger for å klare de 5 land jeg mangler for å oppnå 100 DXCC på 10m.

    Det som får meg til å nøle med å bestille er at jeg trenger både KXV3A og PR6-10 så det blir ganske dyrt med 280 USD ++

    Sverre
    la3za.blogsport.com


Kommentera

