Dags att fundera på 6m antenn igen.

Nu ligger jag lite på förkant. Tänkte faktiskt bygga en 6m Yagi, innan snön och eländet slår till. Eftersom jag fick upp stora HF-Yagin, så blev jag ju av med 6m. Så nu är det dags att välja rätt lösning. Blir nog en G0KSC OWA på 5 element. Varför inte en LFA den här gången? Enkelt. Jag har i princip bommen klar och även drivelementen. Och att i det läget hålla på med en loop känns inte som ett akut problem. Det får bli en hederlig Yagi-konstruktion helt enkelt. Nästa helg blir det nog inget tillfälle, men helgen efter ligger bra till, förutsatt att vädrets makter är med mig. Det bästa av allt är att det borde gå relativt fort att bygga antennen. Troligen under en dag. Sen är det bara dags för det lilla jobbet att få upp antennen. Men en kort Yagi för 6m fixar jag upp själv, så jag behöver ingen support. Koaxialkabel har jag, så den delen är också löst😀 . Kort och gott, så finns det inte så många ursäkter, utan bara att ta tag i problemet.

0 Responses to “Dags att fundera på 6m antenn igen.”



  1. Kommentera

Kommentera

