Man vill ju göra ett seriöst arbete.

Så jag tänkte använda mig av min miniVNA Pro, när jag ställer in TH6:an. För man vill absolut inte sätta upp en stor antenn, som är felinställd. Så det blev till att kalibrera och hålla på. Och så slog det mig. Det finns ju numera möjlighet att köra miniVNA Pro med blåtand till mobiltelefonen. Och eftersom jag har en lämplig Android dito i formen av en Samsung S3, så tänkte jag försöka. En snabb uppdatering av firmware 2.6 till VNA:n och sen var det bara att koppla ihop BlueVNA programmet med miniVNA. Och det fungerade på första försöket. Tänkte bara visa en bild på hur det ser ut i telefonen. Min just nu semihorisontella loopantenn på 20m får vara ett exempel.

Screenshot_2013-07-30-19-23-04

0 Responses to “Man vill ju göra ett seriöst arbete.”



  1. Kommentera

Kommentera

