Fler konstateranden vid antennrenovering.

Så har man plockat isär det mesta på TH6:an. Den gamla balunen, en Hy-Gain BN-86 såg lite trött ut. Rostig och med lite sprickor i lådan. Tänkte först försöka mig på att öppna den och det var hopplöst. Verkar vara en ”modern” konstruktion som inte går att öppna. Så jakten på en ersättare började direkt. Originalbalunen verkade vara lite begränsad och dessutom sådant som måste fraktas från USA, så jag beslöt mig för att försöka hitta en ersättare till BN-86. Och visst fanns det att hitta. På Limmared så fanns det en 1:1 balun i lager som såg ut att passa perfekt. RADIOWORKS B1-5K Plus. Och dessutom i lager, så 1-2 arbetsdagar, så skulle den komma. Så senast på  onsdag med andra ord. Så om mina planer håller, så ska nästa helg ägnas åt att sätta upp en antenn🙂 . Och då har man tillräckligt för ett tag, skulle jag tro. Så fram till dess så ska jag ha löst allt det mekaniska, och sen är det bara lite elektriskt kvar🙂

0 Responses to “Fler konstateranden vid antennrenovering.”



  1. Kommentera

Kommentera

