Fått lite plast i posten.

Och det var de beställda delarna till min TH6DXX. Alla plastdetaljer tog cirka en vecka från USA. Frakten kostade mer än plasten, men vad spelar det för roll. Jag vet att det finns ett hårdvarukit med rostfria delar för 180USD, men jag räknar helt iskallt med att det är billigare här hemma i Sverige. Rostfria skruvar och bult är ju inget som man behöver frakta över pölen. Plus att vikten hade säkert gjort det ännu dyrare. Om vädrets makter vill mig väl, så kommer antennen att renoveras nästa vecka och vara uppe. Det får bli mitt lilla semesterprojekt. Få se om jag renoverar 70cm antenn samtidigt. Eller bygger en liten 70cm Yagi. Skulle ju vara kul att bli QRV där också. Men att få upp stora beamen är det som gäller. Tappar visserligen 6m beam, men man kan inte få allt.

0 Responses to “Fått lite plast i posten.”



  1. Kommentera

Kommentera

