Audiofunderingar.

Har skaffat mig en mixer, Behringer UB802. Och nu funderar jag på hur jag ska koppla upp den på vettigaste sätt till radioapparaten. Primärt tänkte jag nog att koppla den till K3:an och eventuellt en andra rigg vid sidan om. Det mest optimala vore om jag hade en sändarkedja från mikrofonen till K3+radio2 och en lyssnarkedja från K3+radio2 till hörlurarna. Troligen skulle en sådan setup kräva två mixers, så jag prioriterar i så fall lyssnarkedjan. Ingen idé att höras bra om man inte hör bra🙂 . Så, finns det någon bland mina bloggläsare som har meckat med audiomixers för amatörradiobruk. Eller ska jag starta en tråd på ham.se?

0 Responses to “Audiofunderingar.”



  1. Kommentera

Kommentera

