Eftersom det snöade såpass under natten och morgonen…

så var det en perfekt dag för antennarbete. Deltaloopen är numera ganska horisontell  i en triangel. Fick låna en EZ Hang för att få upp linor. Kan bara konstatera att det är troligen radioamatörens bästa redskap för att få upp trådar och linor i träd. Så jag kommer definitivt att beställa ett dylikt kit till mig själv. Behöver jag säga att gå från vertikal deltaloop till horisontell gjorde en märkbar skillnad. Det är bara 160m som inte funkar så bra, men det hade jag inte räknat med heller. Få se om jag får till dagsljusbilder imorgon.

Summering; Tysk quad rules😉

0 Responses to “Eftersom det snöade såpass under natten och morgonen…”



  1. Kommentera

Kommentera

