Året börjar fint med ett kanontest på NAC 144.

Konditionerna var mycket varierande med kraftig QSB osv. Men skam den som ger sig. Blev många rutor körda, även om mängden QSO i sig inte var så imponerande. Nu fick jag verkligen blodad tand att få ordning på MS-körandet. Det ger ju både kilometrar och multipliers. Eftersom jag hör lite halvbra och hörs ännu sämre, så körde jag med signalspaningstaktiken. Dvs. lyssnade efter nya rutor och höll koll på både klustret och chatten. Det verkar vara en framkomlig väg. Visst hade jag fått några fler QSO om jag gapat mer själv, men inte fler rutor, snarare tvärt om. Hur som helst så var det riktigt kul att uppleva såpass varierande konditioner. Allt från brusnivån till ärliga 57 i samma QSO var inte helt ovanligt.

Härmed tillönskar jag alla läsare en god fortsättning på 2013, den har ju börjat bra🙂

20130101225930

0 Responses to “Året börjar fint med ett kanontest på NAC 144.”



  1. Kommentera

Kommentera

