Nästa år…

åker jag till Kosovo för att arbeta. Det som är positivt är att jag kommer att ha tillstånd att köra amatörradio från Kosovo. Eftersom jag åker med Försvarsmakten, så är det möjligt att jag luftar förbandets anropssignal, SL5BN i insatsområdet. Tanken är att kunna köra alla band från 80m och upp till 2m eller kanske till och med 70cm. Frågan är bara om jag ska ta TS-2000 med mig eller K3:an. Med tanke på serbernas slutsteg så är kanske K3:an att föredra.

Kommentera gärna detta inlägg, eftersom jag gärna vill ha lite råd och dåd. Och för övrigt, jag kan definitivt tänka mig att köra MS på 6m, 2m och 70cm.

 

0 Responses to “Nästa år…”



  1. Kommentera

Kommentera

