Augusti NAC 28MHz SSB precis kört.

Bra konditioner på 10m idag. Hörde många Syd-Amerikanska stationer, men de ligger mest och snackar spanska/portugisiska  med varandra och motsvarande stationer i EU. Det mest sensationella var att jag hörde en OH-station på long-path, dvs. runt jorden. Han hördes inte ett knyst när jag beamade mot Finland, men hördes väldigt väl när jag riktade 180 grader från honom. Nåja, radiovågor beter sig fantastiskt ibland.

Antalet QSO blev lågt, men min ambition var mest att vara med. Får verkligen fundera på om man inte behöver liiite mer kräm både antenn och effektmässigt för att kunna ropa CQ. För där var det inga DX-svar.

För övrigt provade jag Log4U som loggprogram idag. Fanns både för och nackdelar. Jag får fundera på hur jag gör i framtiden. Men för 10m verkar Log4U bättre än N1MM.
Nåväl, jag avslutar med en karta på dagens gärningar på 10m.

0 Responses to “Augusti NAC 28MHz SSB precis kört.”



  1. Kommentera

Kommentera

