HF i schacket…

Japp, så var det bekräftat att det är inte bara på 2m som jag får HF-återmatning i radion. Jag får det även på 6m. Misstänker starkt att mitt headset plockar upp en del, för det beror på hur sladden ligger på bordet. Nåja, jag har ju jordning på gång, så det borde säkerställa att HF flyter ner i backen istället. Som grädde på moset blev det också en beställning på ett nytt headset. Det fick bli en Heil Pro-6:a 🙂 . WiMo fick leverera. Så med lite idogt arbete så ska allt vara klappat och klart till nästa veckas tester 🙂 .
Som sagt, jag kan snart säga att jag har gjort alla misstag i boken. HF i schacket är väl en riktig klassiker…

 

1 Response to “HF i schacket…”


  1. 1 Samuel juli 29, 2012 kl. 12:39

    Du kanske kan pröva o göra en RF-Choke på koaxerna? Bör ju lösa RF på utsidan av skärmen om det är det som är problemet.


Kommentera

