Får inte glömma att…

jag fick expresspost idag. Nämligen ett litet fint paket från MixW i England. Eftersom jag är såpass nöjd med RigExpert Standard till min K3:a, så tycket jag att min TS-2000 förtjänar en likadan. Inbyggt ljudkort och allt klappat och klart, kändes helt rätt helt enkelt. Framförallt borde SO2R (Single Operator 2 Radio) gå såpass mycket enklare, speciellt när man ska köra datamoder. Jag vet att man måste bygga lite filter också, men eftersom jag kör barfota nu, så behöver det inte vara några jätteavancerade konstruktioner. Hur som helst, alltid kul att ha datamoder på båda burkarna. Och beviset för att det fungera är att jag har precis avkodat JT6M med K3:an på 6m, samtidigt som TS-2k tog emot PSK-31 på 20m. Perfekt med andra ord. Nu ska vi se vad nästa steg blir för att få till ordentlig SO2R.

0 Responses to “Får inte glömma att…”



  1. Kommentera

Kommentera

