Antennfunderingar.

Som vanligt så har jag lite fokus på antenner och har en hel del roligt att välja mellan. Så nu till min fråga. Jag undrar vilka antenner ni själv funderar på så här mitt i sommaren. Och vad ni skulle vilja att jag skrev om, dvs. provade? Jag har möjlighet att prova en eller två antenner, och vill väldigt gärna veta vilka ni skulle vilja se testade framförallt. Ni kan välja upp till tre antenner.

Passa på att påverka bloggen så att du får läsa det som du vill.

2 Responses to “Antennfunderingar.”


  1. 1 Anders SM4RNA juli 17, 2012 kl. 11:54

    Jämför på 2m, J-pole, cone-cone och Discone kapad för 136MHz lägsta frekvens.🙂

  2. 2 Tore Sandström juli 19, 2012 kl. 06:22

    Trådantenner, gärna stora loopar, är bland de bättre ”allmännantenner” man kan ha. Naturligtvis matade med parmatare. På de högre banden tycker jag quaden är bland de bättre lösningarna. Har man stor plånbok och gillar dx-ing så är ju steppIR bland de intressanta lösningarna.


Kommentera

