Arbetsplatsergonomi.

Så har shacket fått sig en riktigt bra uppgradering. Och då talar vi om mjuka värden. Dvs. jag slog till på en begagnad Kinnarpsstol till shacket. Har nämligen konstaterat att den gamla trästolen var lite väl träig för min delikata ända, även med en kudde på. Plus att efter längre tester så blev man lite väl spänd i axlar. Så nu har man inställningsmöjligheter för att klara allt möjligt vad gäller ergonomiska behov. Och var det dyrt då? Nä, 500kr för TVÅ stolar🙂 . Så man har en i reserv. Eller för multiop🙂 . Själva tygklädseln var sliten, men det mekaniska med inställningar var perfekt. Hade använts i ett hemmakontor, så det blev väl lagom slitage, kan jag anta. Hur som helst, om du har en och annan krona som bränner i fickan och har köpt på dig en massa radioprylar och inte vet vad du ska köpa härnäst, så kan jag rekommendera en bekväm stol. Gör bara gott för de långa contestpassen, eller svettandet vid en pile-up med det där rara DX:et som ger dig det ultimata diplomet.

Och jag är inte partisk, det finns andra bra tillverkare också, men jag är inkörd på Kinnarps🙂

 

0 Responses to “Arbetsplatsergonomi.”



  1. Kommentera

Kommentera

