TS-2k, första intryck.

Trots lite ointuitiva menyer (min personliga åsikt), så gick det ganska bra att börja programmera minnen etc. I och med att den i huvudsak används för HF och för repeatrar på övre band, så har jag beställt en duplexer, så att jag kan koppla disconeantennen till 2m och 70cm antenningångarna. Sen kommer nog 2m beamen att kopplas in också. Det som verkar vara riktigt roligt är att med TS-2k så kan jag bevaka 10m och 2m anropsfrekvenser samtidigt som K3:an bevakar 6m. Perfekt, som det heter 😉 . Jagar också efter en SDR-IQ. Tänkte koppla en sådan till K3:an istället för SDR-14. Tänkte min nämligen använda SDR-14 för lite andra roliga projekt, men mer om detta senare. SDR-ONE väntar jag på också. Bara att köra lite google-fu, så får ni veta vad det är 🙂 . Hur som helst, en trevlig bekantskap. Men fläkten måste jag nog byta till en modernare och tystare.

0 Responses to “TS-2k, första intryck.”



  1. Kommentera

Kommentera

