Börjar formera en arbetsplan.

Om allt går som jag tänkt, så kommer jag att kunna jobba med både antenner och annat i tio dagar. Håller på och ordnar lite ledigt från jobbet, så att man kan slutföra saker och ting. Till och med såpass att jag överväger att sätta upp fler antenner, en för 70 cm och en för 23 cm.

Dock så måste jag i så fall börja titta på transverters. Och om jag har förstått sake och ting rätt, så rekommenderar man att 23 cm transverters monteras nära antennen för att slippa kabelförluster. Hur som helst så är det en intressant tanke.

Har också börjat fundera lite mer på elevationsbitarna och kommer troligen att ha 2m, 70cm och 23cm som AZ/EL-antenner. Sen får man se hur långt det räcker i verkligheten. Har också funderat på hur mycket man behöver ha i elevation, det styr mekanisk uppbyggnad kanska mycket. Framförallt eftersom det kommer att finnas en 6m/10m Yagi på rotorn också. Men som sagt, varför ska det vara enkelt.

Hur som helst, som vanligt i den här hobbyn så blir man aldrig riktigt klar. Det är en del av fascinationen.

 

0 Responses to “Börjar formera en arbetsplan.”



  1. Kommentera

Kommentera

