Inlägg nummer 500, inget sensationellt.

Utan ett enkelt verktyg som alla radioamatörer behöver i olika former. Nämligen ett nätaggregat. Som ni vet så har jag hållit på med sequencern en hel del, men då den bara kan leverera 12V, så räcker det inte till för mina koaxialreläer. 12V matar Arduinon och pre-ampen. Så 24V måste jag ta någon annan stans ifrån. Då fick det blir till att bygga en snygg låda till ett switchat nätaggregat som jag har använt mig av till rotorn. Samtidigt blir det ett snyggbygge tycker jag, dessutom så matchar den sequencern, eftersom det också är en Elecraftlåda.

Så utan några vidare finesser, här kommer det lite bilder på avstört 24V/6,5A switchat nätaggregat.

0 Responses to “Inlägg nummer 500, inget sensationellt.”



  1. Kommentera

Kommentera

