ÄNTLIGEN!

Så har jag hittat felet i min sequencer. Ritningen är helt korrekt, men det var bara ett par småsaker som jag var tvungen att åtgärda. Det kallas för pull-upmotstånd, vilket rekommenderas till CMOS och sen så hade jag kopplat en pinne FEL, så den korrekta pinnen blev frisvävande och ställde till det. Nu har jag lött rätt och funktionen är helt felfri. I påsk blir det till att bygga in sequencern i en låda och sen så blir det med lite flyt ett stycke mastfällning för att få upp både pre-amp och 10/6m antenn. Hur som helst så flyter det på just nu.

NAC ikväll blev lite halvrolig, men framförallt så ser jag fram emot att få till prylarna. NAC april må vara si och så, men maj ligger riktigt bra till. Riktiga antenner på 10/6/2m då, plus pre-amp för 2m. Funderar lite på pre-amp till 6m också, men det får vi se.

Sen funderar jag seriöst på att löda in en transistor i 300W PA;t, så jag får ut lite pulver också. Sommartiden är här, alltså blir det ljusare…

 

0 Responses to “ÄNTLIGEN!”



  1. Kommentera

Kommentera

