Att mäta är att veta….

och just nu funderar jag på vad jag vet, egentligen. Mätte lite på mina antenner, dvs. både loopen och LFA:n för 2m. Bara att konstatera att det inte är ett optimalt läge. Tyvärr sabbar det nog mina planer på att komma igång med full bravur till NAC i april. SWR verkar vara lite för högt för att det ska kännas helt ok. Tror mest på korrosion eller motsvarande, dvs. ner med masten. Och självfallet kommer det en riktigt intensiv period på jobbet, så det blir få tillfällen till detta. Nåja, vem sa att det skulle vara lätt. Jag tragglar vidare…

 

0 Responses to “Att mäta är att veta….”



  1. Kommentera

Kommentera

