Lite har jag hunnit fundera.

Nämligen på alla roliga digimoder som finns idag. Allt från BPSK-63 till APRS och satelliter som kör telemetri. Kanske läge att se över vilka program som fungerar i normalmiljö, dvs. Windows 7, 64-bitar. Funderar nämligen på att aktivera SL5BN med digimoder lite senare i vår. Och då känns det inte helt fel om man skulle kunna köra lite digimoder från den bärbara datorn. Hur som haver, så är det alltid kul att ha koll på alla blippar och bluppar som hörs.

I veckan har jag tittat på/avkodat bland annat ACARS. Och testat lite annat också, men jag återkommer.

Det är helt enkelt så att jag låter mitt googlande och min nyfikenhet styra mig ibland. Man behöver inte alltid följa en plan, impulser duger gott.

 

För övrigt undrar jag om det finns gammal hederlig packet-radio kvar i etern på 2m… eller om allt har blivit D-Star.

 

0 Responses to “Lite har jag hunnit fundera.”



  1. Kommentera

Kommentera

