Lite labbvård ikväll.

Jag har ju inte fått den berömda sequencern att fungera till 100% ännu, så jag beslutade mig för att försöka få igång lite labbutrustning. Jag har en PoScope Mega1 bundle liggande, så jag bestämde mig för att satsa på att få igång prylarna. Logikanalysator plus oscilloskop i ett, man kan ju inte klaga på det. Sagt och gjort, Win 64-bitars programvara laddades hem och sen var det installationsdags. Självfallet gick installationen problemfritt, men sen kom problemen. Det jobbiga är när programmerare ska vara ”listiga” och programmera sitt eget gränssnitt utan att följa några GUIrekommendationer eller regler. Hur som helst, det tog mig kanske en timme att få koll på vad som gällde. Inte helt optimalt med andra ord. Inte ens en PDF-fil som kunde ge en ledning. Nåja, hur som helst så lyckades jag till slut, så nu har man ett oscilloskop för lite långsammare byggen. Plus logikanalysator. Vilken dag. Allt från aluminiumslöjd till elektroniklabb plus programvaror. En radioamatörs söndag med andra ord 🙂

 

0 Responses to “Lite labbvård ikväll.”



  1. Kommentera

Kommentera

