Hur ska man dokumentera sitt Arduinoprojekt?

Den stora frågan är alltid hur man ska dokumentera och sprida sina experiment. Nu fick jag funderingar på hur jag skulle göra med mitt Arduinoprojekt med sequencern. Sagt och gjort, efter lite googling på nätet så hittade jag ett projekt som heter Fritzing, som verkar kunna dokumentera hårdvaran på ett bra sätt. Framförallt så har man till och med stöd för labbplattor, så att man kan kopiera sina provuppkopplingar på ett bra sätt. Om jag har förstått finesserna rätt så kan man till och med beställa customiserade shields till Arduino om man vill. Nåja, experimenten fortsätter, så håll till godo med dagens tips.

2 Responses to “Hur ska man dokumentera sitt Arduinoprojekt?”


  1. 1 Erik mars 11, 2012 kl. 12:34

    Tack för tipset! As-coolt!

  2. 2 sm0rcl mars 11, 2012 kl. 13:14

    Japp, den verkar faktiskt ganska trevlig. Inget test av kod dock, men det behöver man ju inte alltid. Utan man vill kanske just ha koll på kopplingarna…


Kommentera

