Med små, små steg skall störningar motas i grind.

Fick lite inspiration igen. Så jag tänkte att nu måste jag ta tag i någon pryl rent handfast till nästa helg. Och det får bli mitt 24V switchade nätaggregat. Det är en MeanWell som är relativt tyst, men det är lite ”jippokopplad” för närvarande. Dvs. inget som skulle få godkänt CE- eller S-märkning. Så den ska in i en fin låda med filter för apparatintaget. Först var jag inne på ett apparatintag med bara säkring, men sen så kom jag på bättre tankar. Sagt och gjort, en nätbeställning på Elfa för att köpa ett filterat apparatintag och en snabb biltur till lagret i Veddesta löste problemet. Så nu sitter jag med ett intag klart för montering i låda. Kurvorna i databladet ser ganska bra ut, så jag räknar iskallt med att eventuella nätstörningar från 24V blir historia. Plus att bonuseffekten blir att nätaggregatet blir 100% elsäkert. Nä, jag brukar inte känna efter med tvåfingersmetoden, men man vill väl vara extra säker.

0 Responses to “Med små, små steg skall störningar motas i grind.”



  1. Kommentera

Kommentera

