Den döve söker tröst genom visuell aktivitet

Så sitter man och kör lite NAC på 144MHz. Konstaterar att det är en hel del aktiviteter och att konditionerna är ganska goda. Men tyvärr så är det lite fel på min hörsel, eller rättare sagt, det är lite för okänsligt i mottagarsidan för min del. Så mellan varven när jag inte hör så bra, så bestämde jag mig för att försöka få någon ordning på sequencern. Och tack vare lite exempelkod från Erik/SM0RVV så börjar jag få grepp om begreppsfloran. Så faktum är att på cirka fem minuter så lyckades jag med att få ALLA fördröjningar att fungera HELT felfritt. Så nu ska jag bara snygga till koden lite grand och få till allting så att det blir riktigt snyggt. Sen är sequencern i version 1.0 KLAR 🙂 . Känns jättefint att få till ett programmeringsprojekt till slut. Och ni kan ju gissa att jag redan funderar på förlängningen. Dessutom är det här sista hindret för mig för att börja köra QRO till slut. Det känns nära nu att löda lite transistorer och få ut 300W plus 🙂 .

 

0 Responses to “Den döve söker tröst genom visuell aktivitet”



  1. Kommentera

Kommentera

