Sequencer på gång och första steget känns klart.

Så har man lött hårdvaran klart till sequencern för att styra förförstärkare och slutsteg. Känns helt rätt att ha fått till det. Idén är att koppla min fot-PTT till ingången och sen ska nyckling av förförstärkare, slutsteg och transceiver ske helt automagiskt. Nu har jag lyckats att få till programkoden såpass att när jag aktiverar PTT, så går transceiverns PTT igång helt automagiskt. Dvs. jag har verifierat att det som jag har som ingångsvärde också ger ett resultat på utgången. Det roliga är att alla utgångar är dessutom isolerade med optoreläer, så det borde bli RFI-tålig. Och nej, jag ska inte ha skatbon i lådan, men det är ett sätt att verifiera själva programmeringen.

Ett annat nej är att jag hinner inte få upp förförstärkare till nästa NAC, men å andra sidan, man kan inte få allt på en gång. Det tänkte jag spara till ett tillfälle då jag både får upp förförstärkare OCH en ny Yagi för 6 och 10 meter. Bra va?

Självfallet lite bilder för att fresta er andra.

0 Responses to “Sequencer på gång och första steget känns klart.”



  1. Kommentera

Kommentera

