Arduino, på gång…

Nu blir nog Tilman/JZT glad. Jag håller på och löder min Arduino shield, så att jag kan få till min sequencer för att styra PA och pre-amp mm. Det viktigaste är trots allt att gränssnitt blir rätt för att kontrollera prylarna. En egenhet som jag märkte med shielden är att vissa ledningar är fördragna, dvs. det blir ganska enkelt att bygga en struktur där man kan stacka flera kort vid behov. Nu är stiftlisterna på plats och nu ska jag bara lista ut det smartaste sättet att koppla in optokopplarna för att styra 24V både till pre-amp och för att kortsluta PA styrning och riggens PTT. Hur som helst, det känns jätteroligt att vara på gång. Jag kommer också att framtidssäkra lite, så att jag kan använda de analoga ingångarna för mätning av spänningar, ström och SWR mm. Dessutom har jag lämnat fritt för seriekommunikation och LCD-display, så att jag har framtida utbyggnadsmöjligheter. Hur som helst, lödkolven går varm och nu ska jag sitta framför ritningen och tänka klart. Man vill ju inte löda fel när man väl sätter i gång.

0 Responses to “Arduino, på gång…”



  1. Kommentera

Kommentera

