Schackets isoleråtgärder på gång.

Så har man varit på K-Rauta och köpt sig lite bastufolie med aluminumfolie och aluminiumtejp. Funderar på att fästa folien direkt på väggen eller eventuellt bygga ut lite distanslister från väggen. Får se hur jag gör. Hur som helst så var det inte så dyrt. Två rullar folie plus tejp blev det för under 500 kronor. Känns inte helt jättedyrt. Jag har inget tidsschema för projektet, men det är hur som helst förberett nu, dvs. jag kan sätta igång när andan faller på. Skulle jag bygga ett rum idag, så skulle jag nog sätta dylik folie mellan två lager gipsskivor. Det duger nog gott med så kallad renoveringsskiva med en tjocklek av 6mm för att få till ett riktigt bra skydd. Sen är frågan om man kan ha rummet ”frisvävande” från jord, eller om man måste jorda aluminiet. För trots allt så ska det inte spela någon roll, bara själva aluminiet har samma potential, dvs. elektriskt på samma nivå. Kommentera gärna om jag tänker fel.

0 Responses to “Schackets isoleråtgärder på gång.”



  1. Kommentera

Kommentera

