Så var jag ett steg närmare att koppla in IC-7400 till datorn.

ZLP Electronics har skickat kabeln som jag behöver för att koppla min nya radio till datorn. Jag vet att jag hade kunnat löda den själv, men nu var jag lat. Det får man vara ibland 🙂 . Hur som helst, i så fall blir det ett steg närmare SO2R på HF och 2m. Jag har kollat in microHam och deras interface. Helt klart finns det en hel del att köpa, men man funderar ju på om det är prisvärt. Lite Arduino- eller PIC-programmering i kombination med operationsförstärkare borde kunna lösa logik, switchning och mixerproblematiken. Keyers behöver jag inte, då jag avser att köra sådant via datorn. Nåja, det är hur som helst en kul utmaning att fundera på. Man får ju inte ha tråkigt som radioamatör 🙂

0 Responses to “Så var jag ett steg närmare att koppla in IC-7400 till datorn.”



  1. Kommentera

Kommentera

