North American QSO Party SSB ikväll.

Vill du köra stationer från Nordamerika, så misstänker jag att ikväll är det dags. Själv tänkte jag försöka mig på NAQP för att se om man kan nå stationer ”over there”. Framförallt är det kul med en effektbegränsning på 100W. Inte QRP, men väl barfotakörning utan slutsteg. Så med lite tur så kan man komma fram med andra ord. Självklart inser jag att en och annan Yagi kommer att riktas mot Nordamerika, men hur som helst, man har en sportkeps, som det heter. Jag återkommer självfallet när jag har provat. 18Z gäller som starttid ikväll. Väl mött på banden.

0 Responses to “North American QSO Party SSB ikväll.”



  1. Kommentera

Kommentera

