Tatta kabel…

eller som vi säger på amatörradiospråk. Jag har dragit om trådantennen. Men blev det bättre, det är inte säkert. Idag hissade jag upp min trådantenn i masten. Bestämde mig för att nu fick det vara nog med jippon. Självklart ställde Murphy upp med sina djävulstyg också. Kastspöet behagade inte att fungera på avsett sätt, utan jag fick helt enkelt leva med dagens fästpunkter. Utöver det så blev inte benen så bra som jag trodde, då ena tråden definitivt greppar ett träd. Det blev en de kreativa kraftuttryck, om man säger så 😉 .  Nåja, jag kan leva med det denna vintern, men sen blir det andra bullar. Funderar på horisontell loop igen, eller andra fästpunkter när jag fått fart på kastspöet. Och isolerad tråd, så att en eller annan gren inte spelar någon roll. Nåja, det ska ju vara intressant och föränderligt med antenner i hobbyn… ha’re gött…

0 Responses to “Tatta kabel…”



  1. Kommentera

Kommentera

