Och nu lite reklam

4 Responses to “Och nu lite reklam”


  1. 1 SM0VEC december 29, 2011 kl. 00:47

    Intressant klipp, och trevligt att se en tjej som är radioamatör… könsfördelningen inom hobbyn är helt klart lite tråkigt, så hur gör vi för att locka fler tjejer till amatörradio här i Sverige?

    • 2 sm0rcl december 29, 2011 kl. 00:55

      Tja, för min del spelar inte könet någon roll, honom, henne, hennom, who cares. Huvudsaken är att man gillar hobbyn… och är en kul människa…

  2. 3 SM0VEC december 29, 2011 kl. 11:35

    Jo det är sant, fast jag tycker alltid att det är kul när man hör någon tjej på radion, senast QSO’t var på 10 meter med en engelsk tjej..

    Intressant också i klippet att se när de skickar upp väderbalongen med nedlänkade bilder, detta är något jag länge har drömt om. SM0OFV m.fl. brukar ju hålla på endel med ATV, så man kaske får försöka övertala någon av dem.

    • 4 sm0rcl december 29, 2011 kl. 11:40

      Jag tror att man i många fall kör med WiFi webcams i de fallen. På Daytona visade de modifierade WiFi-burkar som man kan anväda. Men visst är tekniken cool.
      Det finns en och annan kvinna i hobbyn, men de hörs inte så mycket. Kanske för att de har annat fokus än att prata på nätet. Senast jag hade ett QSO med en kvinnlig amatör var när jag körde JA, det var nog all asian DX contest eller dylikt. Hur som helst, inget som jag noterar särskilt i loggen. Det finns ju viktigare saker att göra, som att bättra på stationen.

      Ha det gött i Norrland, om du är kvar där uppe…


Kommentera

