Stormbilder

Vad är väl en dag som denna om man inte har sin egen histora att berätta om stormen Dagmar. I mitt fall var det 2m antennen som behagade att rotera lite grand, så att den pekade åt ett annat håll än rotorn indikerade. Jag var i valet och kvalet om jag skulle fälla masten eller om jag skulle klättra. Klätterapan i mig vann, det blev en tur upp i masten när den var nere i sin lägsta höjd. Man vill inte fälla masten i onödan, det är ett som är säkert. Hur som helst så blev det en ganska behaglig tur upp i masten och med hjälp av en fast nyckel så var problemet löst inom 10 minuter. Samtidigt passade jag på att höja masten till sin högsta position, för att kolla att allt fungerar. Här kommer hur som helst lite bilder på underverket innan fix.

0 Responses to “Stormbilder”



  1. Kommentera

Kommentera

