AM ring på 2m.

Efter lite funderingar så känner jag mig sugen på en AM-ring på 2m. Vad tycker ni om vi skulle dra igång en dylik i Stockholmstrakten. Kanske på 144,575?

Kommentera gärna.

 

4 Responses to “AM ring på 2m.”


  1. 1 SM0VEC december 23, 2011 kl. 00:04

    Jag hakar gärna på.
    Och en SM2-hälsning om en god jul!

    • 2 sm0rcl december 23, 2011 kl. 09:16

      God Jul på dig själv Daniel. Om du är riggförsedd så skulle vi kanske kunna pröva ett QSO. Fast 2m är väl lite överambitiöst? Kanske bättre med 6m eller kanske till och med 80m?

  2. 3 SM0VEC december 29, 2011 kl. 00:44

    Jag har med mig riggen, men här i norr finns bara antenner för 2m och 10m så det när nog inte så mycket att köra med. Jag skall se om man får något poäng alls på tisdagstesten nästa vecka, fast det blir hemma-QTH. Så här års är det ju inte direkt något väder för att bli SM2VEC/P från någon bergstopp.

    Och trots att jag har antenn för 10 meter så är denna inte användbar då jag saknar en N till UFH-övergång för att kuna koppla in den antennen. Jag hade samma problem i höstas, men jag hade glömt bort att jag var tvungen att fixa detta.


Kommentera

