QRTillfälligt!

Så var man QRT för en liten stund. Det är lagom roligt när man är antennlös. Låt oss säga att jag inte hoppas på kanonkonditioner på 6 eller 2 meter. För just nu ligger masten ner och väntar på att få antenner och rotor inkopplad. 2m antennen sitter på plats, men det blir ju så förbaskat mörkt fort. Så tyvärr får jag vänta till imorgon bitti för att fortsätta med jobbet. En annan sak som jag lärde mig är att det är fortfarande bra att säkra. Hade en wire som behagade att hoppa ur trissan, så det blev lite vanskligt om man säger så. Misstänker starkt att jag får göra ett omtag med antennerna till våren. Men det viktigaste är att jag får upp masten och antennerna på bra höjd. Det ser redan ganska bra ut. Jag testade att resa masten och jag ser verkligen fram emot att veva upp den på full höjd med antenner och allt. Vinsch ja, det blev en Julavariant av värsta sorten. Ingen riktig backspärr, men får duga tillfälligtvis. Funderar fortfarande på motorstyrning av något slag. Och då både för att höja/sänka och resa. Ett annat konstaterande är att det är tungt att veva med full last 🙂 . Så alla ni som läser, håll tummarna för att jag får upp allt imorgon. Sen får det finnas hur mycket conds som helst 🙂 .

0 Responses to “QRTillfälligt!”



  1. Kommentera

Kommentera

