Just ja, 2m slutstegsprojekt lite mer på gång.

Nu har jag tröttnat på att köra QRP på 2m. Så det fick bli en liten fullösning för att komma igång med vettig effekt. Beställde nämligen ett kretskort på eBay som innehöll allt färdigmonterat förutom BLF278 transistorn (som jag har redan). Jag har koppar, kylflänsar, grov tråd, 48V PSU, koaxreläer och lite annat smått och gott. Så förhoppningsvis blir det mer av ett LEGO-bygge av det hela. Plus att ni får veta om kretskorten från eBay är något att ha. 5W in ska ge 300W ut. Eftersom K3:an ger 10W ut så får jag nog bygga en liten dämpsats också, för att inte riskera transistorn. Och i framtiden kan jag kanske parallellkoppla två av dessa kort…. hehe.. jag har fyra stycken BLF278 liggande….. dock inte tillräckligt med driveffekt för att mata fyra slutstegsmoduler. Man skulle kanske se om man kan fixa till K144XV:ns slutsteg med en annan transistor… 25W ut skulle nog sitta fint 🙂

0 Responses to “Just ja, 2m slutstegsprojekt lite mer på gång.”



  1. Kommentera

Kommentera

