Programmering revisited…

Det var länge sen sist som jag höll på med programmering. Det har varit lite mer grunder som har varit huvudfokus ett bra tag. Men nu är det dags igen. Idag köpte jag på mig en Arduino på Kjell&Co. De minnesgoda kommer kanske ihåg att jag höll på med PIC och C programmering för ett bra tag sen. Visserligen en kompetent plattform, men kanske lite överkomplex för en radioamatör att börja med. Så efter lite tips från Tilman/SM0JZT så bestämde jag mig för att testa Arduino. Och jag måste säga att det var en något enklare plattform att komma igång på. Så nu ska jag fnula till en sequencer i Arduino istället för PIC. Första programmet är redan testat. I princip så ska jag involvera lite fler utgångar, lite delay osv. Plus en interrupt. Så är sequencern klar. Sen bygger man in hela klabbet i en fin låda och kör igång.

 

Rapport kommer..

0 Responses to “Programmering revisited…”



  1. Kommentera

Kommentera

