Två nya länder på 2m.

Kört YL3DW och LY3A på 2m. Utan den högre masten. Helt klart kul att ha fått dessa länder. 10W räcker långt när det finns konditioner på 2m. Hörs fortfarande, så det är bara att köra på. Lyssna kring 144,300MHz..

 

2 Responses to “Två nya länder på 2m.”


  1. 1 Lennart Westling november 13, 2011 kl. 14:52

    Hej Kai!
    Nu hoppar jag upp här istället.
    Det var ju en väldans kul och upplysande blogg du har.
    Nu har jag skummat igenom den ända till början och förstått alla dina eskapader och alla erfarenheter du gjort.
    Jag har faktiskt nästan bott granne med dig, Birgittavägen 23 i Järfälla.
    i 3 år. Innan mina eskapader förde mig till Skåne och Ängelholm.
    Skall med spänning fortsätta följa din blogg.

    73 SM7CDO
    Lennart

    • 2 sm0rcl november 13, 2011 kl. 18:37

      Kul, själv bodde jag på Margaretavägen ett tag. Riktigt nära med andra ord.

      Jodå, tyvärr finns det både bra och dåliga erfarenheter. Nu har jag gjort ett par dåliga, så det får räcka för ett tag.
      Välkommen att läsa bloggen och kommentera/fråga gärna.

      mvh
      Kai


Kommentera

