Lördagsgodis, förlåt, lördagsshopping ska det vara.

Funderade vidare på hur jag ska göra kabelgenomföringen från utsidan och in i shacket. Ett besök på Swedol löste en del av problemen. Där blev det ett gäng med skruv, bult och mutter. Plus lite annat mekano för att få till en jordskena inuti lådan som jag har. Fransk träskruv (8x75mm) med grön plugg får fästa själva lådan på väggen. Massor av silikon för att täta. Nu måste jag bara lista ut en bra metod för att borra genom väggen. Blev inte helt sugen på att betala 500kr för en borr. Hur som helst så känns kabelintaget någorlunda väl förberett.

Sen blev det en tur till NetOnNet för att handla väggfästen för platta skärmar. Tanken är att jag ska sätta upp ett par rejäla reglar i väggen och hänga upp mina platta skärmar. Då vinner jag en hel del bordsyta och kan fästa lite andra prylar lite mer permanent samtidigt. Och oavsett alla datorinterface så är det faktiskt trevligt att snurra på en VFO. Analogt är trots allt bäst när det gäller ibland.

0 Responses to “Lördagsgodis, förlåt, lördagsshopping ska det vara.”



  1. Kommentera

Kommentera

