Så var vattenkylningen monterad och klar.

Som vanligt med generella kylningar så är det alltid något som skiljer åt mellan olika tillverkare av grafikkort. I mitt fall så har jag full kontakt med grafikchipet, vilket är bra, men ingen kontakt med RAM-minnen eller VRM (spänningsregulatorerna). Där måste jag schimsa för att få kontakt/kylning. Men hur som helst, jag var ju tvungen att testa hur det gick. Bra, måste jag säga. Tystare än originalkylningen och temperaturerna helt acceptabla. Spelade ett 3D spel med hård belastning och uppmätte en maxtemp på 71 grader. Helt ok, även om det inte var bättre än original. Jag ska forska vidare i varför tempen inte var lägre. Den borde hålla sig ca 20 grader lägre, dvs kring 50 grader. Programmet som jag använder för att hålla koll på temperaturerna hittar du här. Glöm bara inte att köra applikationen som administratör för att det ska fungera.

 

0 Responses to “Så var vattenkylningen monterad och klar.”



  1. Kommentera

Kommentera

