Nu har jag bloggat ett tag….

och undrar om ni är nöjda med det som jag skriver? Det skulle vara kul att få lite feedback på vad ni tycker om bloggen. Är det lagom artiklar eller för korta/långa? Är det bra att jag slänger upp lite konditionsvarningar, eller kör alla dx-kluster etc? Helt enkelt för att göra sidan bättre för er. Statistiskt sett så läser ca 30 personer sidan varje dag, men det finns toppar på över 100 läsare. Självklart kan jag inte skriva tekniska och jätteinsatta artiklar hela tiden, eftersom pengarna kommer ur egen ficka och man måste bolla med familj och andra aktiviteter som det medför. Min inriktning har hela tiden varit att skriva på svenska och att locka nya och nygamla radioamatörer att hålla på med hobbyn. Jag vill också avdramatisera digitaltekniken i hobbyn och visa att det är faktiskt inte så svårt. Det handlar mer om att komma igång än något annat. En annan sak som alltid fascinerat mig är meteorscatter och EME. MS är lätt, framförallt på 6m. Man behöver inga jätteantenner, 4-ele räcker, och inte heller slutsteg, eftersom de flesta HF-riggar lämnar 100W ut, som är fullt tillräckligt. EME är en annan grej dock, men inte heller det omöjligt om man ger sig på att göra lite fina förbättringar till stationen.

Ha en 3vlig helg,

mvh

Kai

0 Responses to “Nu har jag bloggat ett tag….”



  1. Kommentera

Kommentera

