En riktigt radioaktiv och intressant dag.

Håller på och förbereder mig för CIS DX PSK contest som börjar idag 1200UTC. Tänkte småköra lite grand. Det brukar bli en del QSO:n. Om ni inte har provat det förut, så rekommenderar jag verkligen digitaltävlingar. Det är roligt och stör inte familjen heller. Jag använder mig av N1MM som programvara, då den har stöd för digitalmoder. Det jobbiga blir att skriva macron till utbytet, men jag kommer nog att lyssna i början för att få till dem. Självklart lägger jag upp mina macron på bloggen när jag är nöjd.

 

Förresten, det finns till och med en massa stationer på PSK31 just nu på 10m, så konditionerna borde vara riktigt bra. Kartan mot Asien är full med streck från EU.

0 Responses to “En riktigt radioaktiv och intressant dag.”



  1. Kommentera

Kommentera

