Mekanik kan alltid ställa till det.

Blev lite fundersam på varför min mottagning var lite konstig igår kväll. Störningar i riktningar som brukar vara tysta och fina. Så idag em kollade jag upp vad som var fel. Rotorn pekade 45 grader fel. Mycket märkligt. Jag undrar om det är kopplat till gårdagens åska eller något annat. Kanske en glappkontakt, vad vet jag. Nåja, antennen uppriktad enligt konstens alla regler och det funkar. Alltid ska det gå troll i något. Ska bli riktigt intressant att se om jag får till ett test i helgen från ett tillfälligt QTH. Mer info kommer 😉 .

0 Responses to “Mekanik kan alltid ställa till det.”



  1. Kommentera

Kommentera

