Man missar alltid något kul, eller så är man inte 100% fokuserad?

Hörde ryktesvägen att konditionerna på NAC 144 igår var riktigt bra. Och självfallet var man inte med. Men å andra sidan, med 10W hörs man ju inte så långt. För det är något som jag har observerat på just 2m, att många hörs mer än de hör. Stationer som ibland går in riktigt tydligt hör inte när man svarar. Hur som helst så hade jag inte tänkt att delta i någon 2m NAC innan pre-ampen är uppe. Plus att jag vill nog komma upp i tresiffriga uteffekter också. Så att man får svar, menar jag 🙂 . Hur som helst, jag är inte helt säker på om jag kan köra 6m NAC imorgon. Mycket att göra och det är bara att konstatera att pappa får inte alltid som han vill. Dessutom ska jag vara borta hemifrån på jobb i nästan två veckor, så jag undrar hur jag ska klara mig. Kanske reka lite platser för trådantenner på jobbet. Vore kul att lufta SL-signalen, hehe…. 40 och 80m, trådantenn, IC-7000 och lite 12V borde jag kunna fixa… självfallet med ATU, så att man får lite flexibilitet… Det tål att suga på. Kan fråga om grabbarna kan sätta upp en 30m mast åt majoren 😉 .

Hur som helst, om NAC var bra igår, så skulle jag gärna vilja höra lite rapporter i kommentarsfältet. Ni har ju två motiv, antingen så för att djävlas lite med en stackare som missade kalaset, eller för att motivera mig lite mer att bli ordentligt QRV på 2m….

 

0 Responses to “Man missar alltid något kul, eller så är man inte 100% fokuserad?”



  1. Kommentera

Kommentera

