Ja, har jag något att skriva om idag då…

Jo, faktiskt. Ståldepån ringde idag och meddelade att nu hade maststången kommit. Dock så hade jag andra aktiviteter bokade, så det blir till att åka dit på måndagen och hämta prylarna… Det här innebär att jag med lite tur får igång mastens toppdel med rotor mm. i nästa vecka. Vilket vore helt perfekt, eftersom den är ganska kritisk för mastbygget. Det blir bara 6m och 2m initialt. Sen får jag fundera på stackningsarrangemanget. Man måste ju ha något att se fram emot också. Plus att jag behöver höra bättre på både 2m och 6m, dvs. pre-amps måste upp. Dumt att stacka och sen förlora flera dB i kablar. Nåja, det är som vanligt, två steg framåt och ett steg bakåt. Det roligaste är ändå att leveransen gick fort, det tog under en vecka. Trodde nog att specialaluminium skulle ta längre tid. Jag tror att jag ska fira detta med en fredags-GT.

0 Responses to “Ja, har jag något att skriva om idag då…”



  1. Kommentera

Kommentera

