Regn och rusk, då måste man ha inomhuspysselsättning.

Håller på med många parallella projekt just nu. Ingen lust att gräva i mastgropen när det regnar och man har gått på ledigheten. Så jag funderade på att pula lite med slutstegsmodulen till 2m. Funderade på hur jag kan kapa kopparmaterialet som jag ska ha som värmeledare mellan kretskort/transistor och aluminiumkylflänsen. Efter lite surfande hittade jag en metallkapmaskin på Jula för 299:-. Räcker om den håller för ca 10 snitt. 29:90 för ett snitt är billigt jämfört med att anlita en maskinverkstad. Nu måste jag bara hitta en bra metod för att fräsa lite i kopparn. Inte 100% nödvändigt för 2m och lägre, men det blir snyggare. Och om regnet fortsätter hela helgen så kan jag ha det mesta pålött på kortet. Och då är 200W output nära 😉 . Och om ni räknar, så har jag koppar till ett antal slutstegsmoduler. Jag har BLF177, BLR248 och BLF278 projekt på gång. Eventuellt blir det en ominriktning till andra modeller senare. Det har kommit moduler som klarar 1kW linjärt med ca -40dB i IM3. Och det är ju högintressant med tanke på att BLF278 projektet skulle kräva 3-4 moduler för samma effekt. Nåja, jag skyndar långsamt, det hinns med. Man ska ju hålla på med hobbyn ett par år… men 200W till att börja med skulle sitta fint…..

PS: Och pre-ampen är nästan klar…. hehehe…

0 Responses to “Regn och rusk, då måste man ha inomhuspysselsättning.”



  1. Kommentera

Kommentera

