Nykvarnsloppisen, check….

Så var man på radioloppis. En hel del var precis som förr i tiden. Men jag saknade lite VHF på loppisen. Letade efter pre-amp för 6m, men där fick jag tji. Nåja, det var kul hur som helst. Det blev en bilantenn som ersatte min gamla Diamond. Så nu har jag 6m, 2m och 70cm på bilen. Perfekt för min handapparat. Nu gäller det bara att hoppas på lite FM-conds på 51,51MHz 🙂 . Nu är jag jättesugen på att installera min IC-7000 i bilen. SSB på bilpinne med högt läge borde vara kanon på 6m. Men då vill man nog ha lite andra band också. En del godis fanns det trots allt på borden. Men jag hade inga akuta behov för att shoppa mer prylar. Helt klart kommer jag att gå på flera loppisar framledes. Väl mött på 6m och andra band…

0 Responses to “Nykvarnsloppisen, check….”



  1. Kommentera

Kommentera

