Så har man gjort lite antennjobb idag.

Restpunkt från gårdagen. Bara 6m antenn uppe. Maströret är avsevärt kortat för att farbror Newtonmeter inte ska ställa till det. Imorgon ska jag försöka permanenta min Carolina Windom. Och det blir en specialare. 300 ohm bandkabel upp till matningspunkten. 1:4-balun längre ner. Jag vet, inte helt koscher, men det fixar nog tunern åt mig. Om inte annat, så borde kabelförlusterna minska. Nåja, vi får se.

Förresten var jag lat också. Hämtade ett switchat nätaggregat på 24V/6,5A på Elfa idag. Tänkte ha den som separat PSU för rotorn och koaxreläer när det blir pre-ampdags. Fick en bra låda för att göra kabelintag till huset också. Får väl se vad den bättre hälften säger om det. Men det är bra att göra skrotfynd ibland.

 

0 Responses to “Så har man gjort lite antennjobb idag.”



  1. Kommentera

Kommentera

